Identifikasjon av sprekk lokasjon
Beskrivelse
I forbindelse med innretningens skroginspeksjonsprogram gjennomført ved verkstedsoppholdet ble en sprekk identifisert i overgang mellom stag og babord søyle nummer 4. Det var imidlertid uklart om sprekken var i overgang mellom horisontalt stag (H4) og søyle (PC4) eller horisontaldiagonalstag (PD34) og søyle (PC4). I tillegg benyttes forskjellige betegnelser for å identifisere horisontaldiagonalstag i forskjellige dokumenter (PD34 blir også beskrevet som HD4 i noen dokumenter). Uklarhet i beliggenhet av sprekker vil vanskeliggjøre vedlikehold og reparasjon.
Begrunnelse
Observasjonen bygger på presentasjon av sprekkfunn under intervju og verifikasjon ombord.
Hjemmel
Manglende reparasjonsprosedyre
Beskrivelse
Prosafe kunne ikke legge fram reparasjonsprosedyre og oppfølgingsverifikasjon relatert til sprekk fra pkt. 5.2.1 og at tilsvarende konstruksjonsdetaljer ved stag/søyle overganger er verifisert av Prosafe.
Begrunnelse
Observasjonen bygger på det som ble presentert under intervju
Hjemmel
Konstruksjonsdetaljer for utmattingsforbedringstiltak i nye oppdriftstanker («blisters»)
Beskrivelse
Det var ikke klart hvordan tiltak for å forbedre utmattingslevetid for konstruksjonsdetaljer i nye oppdriftstanker («blisters»), beskrevet i rapport Wood Group Mustang, Hull main structure – Fatigue analysis of large column connevtions, Doc.no. 47-231-CA-302, rev. 02, blir gjennomført, verifisert og dokumentert av Prosafe.
Begrunnelse
Observasjonen bygger på det som ble presentert under intervju.
Hjemmel
Konstruksjonsdetaljer for utmattingsforbedringstiltak i eksisterende konstruksjonsdetaljer
Beskrivelse
Det var ikke klart hvordan tiltak for å forbedre utmattingslevetid for konstruksjonsdetaljer i eksisterende konstruksjoner, beskrevet i rapport Aker Solution, Safe Scandinavia SIMP Global Analysis, Doc. No. SSC-200-N-RA-0001, rev.01, blir gjennomført, verifisert og dokumentert av Prosafe.
Begrunnelse
Observasjonen bygger på det som ble presentert under intervju.
Hjemmel