Hopp til hovedinnhold
  • Regelverk
  • Tilsyn
  • English

Hva leter du etter?

English

  • Alle forskrifter

  • Lover

  • Endringer og høringer

  • PDF av regelverket

  • Eldre forskrifter

Regelverk

  • Alle forskrifter

  • Lover

  • Endringer og høringer

  • PDF av regelverket

  • Eldre forskrifter

  • Tilsynsrapporter

  • Granskingsrapporter

  • Samtykker

  • Samsvarsuttalelser (SUT)

  • Meldingar om pålegg

Tilsyn

  • Tilsynsrapporter

  • Granskingsrapporter

  • Samtykker

  • Samsvarsuttalelser (SUT)

  • Meldingar om pålegg

  • Alle tema

  • Risikonivå (RNNP)

  • Ord og uttrykk

  • Hovedtema 2025

Tema og fagstoff

  • Alle tema

  • Risikonivå (RNNP)

  • Ord og uttrykk

  • Hovedtema 2025

  • Arrangementer

  • Tidligere arrangementer

Arrangementer

  • Arrangementer

  • Tidligere arrangementer

  • Trepartssamarbeid

  • Ansvarsfordeling

  • Sikkerhetsforum

  • Regelverksforum

Trepartssamarbeid

  • Trepartssamarbeid

  • Ansvarsfordeling

  • Sikkerhetsforum

  • Regelverksforum

  • Kven er Havtil?

  • Organisasjon

  • Q&A: Forstå det norske regimet

  • Internasjonalt samarbeid

  • Ledige stillinger

Om oss

  • Kven er Havtil?

  • Organisasjon

  • Q&A: Forstå det norske regimet

  • Internasjonalt samarbeid

  • Ledige stillinger

  • Kontaktpersoner

  • Innrapportering til Havtil

  • Søk om innsyn

  • Varsle oss

Kontakt oss

  • Kontaktpersoner

  • Innrapportering til Havtil

  • Søk om innsyn

  • Varsle oss

  • Regelverk
  • Tilsyn
Granskingsrapporter

Statoil - gransking etter hendelse på Visund

Petroleumstilsynet (Ptil) har sluttført granskingen av hydrokarbonlekkasjen på Visund 9. april 2011.

Publisert: 7. juli 2011
  • Arbeidsmiljø
  • Prosessikkerhet
  • Risikostyring

Velg avvik

Etablering og oppfølging av føresetnader for sikker drift av fleksible stigerøyr Styrande dokumentasjon Opplæring og kompetanse

Etablering og oppfølging av føresetnader for sikker drift av fleksible stigerøyr

Beskrivelse

Mangelfull etablering og oppfølging av operasjonelle grenser for fleksible stigerøyr.

Begrunnelse

Det kom fram i samtaler med driftspersonell at operasjonelle grenser for stigerøyra var kjent, men at desse var vanskelege å etterleve og at det ikkje forelåg tydelege skriftlege prosedyrar for drifta. Konsekvensar av drift utanfor dei operasjonelle grensene var i liten grad kjent av driftspersonell.

Det kom og fram at stigerøyra på Visund var utfordrande å operere på grunn av anlegget si utforming med fleksible stigerøyr kopla rett på brønn.

Det kom fram i samtalar og i gjennomgang av dokumentasjon at fleksible stigerøyr i 3 lag Coflon har blitt opererte utanfor operasjonelle grenser på Visund. Dette var dokumentert gjennom overvaking og registrering av data og oppsummering i halvårlege og årlege statusrapportar.

På førespurnad kunne ein ikkje legge fram driftshistorikk for å dokumentere integriteten til dei fleksible stigerøyra på Visund gjennom heile levetida. Under granskinga var Statoil i ferd med å gjennomføre ein aktivitet for å gjennomgå dokumentasjon for drift av fleksible stigerøyr på Visund. Dette var og gjeldande for andre innretningar med denne typen stigerøyr og stigerøyrkonfigurasjon som Njord A og Snorre B.

Basert på tidlegare erfaringar med denne typen stigerøyr på Visund og på Njord A og Snorre B så var fagleg ansvarlege i Statoil klar over konsekvensane ved å operere denne typen stigerøyr utanom operasjonelle grenser. Det kunne likevel ikkje visast korleis risikovurderingar knytt til drift av 3 lag Coflon fleksible stigerøyr på Visund var gjort, og at desse hadde ført til etablering av tydelege krav og oppfølging av korleis disse vart etterlevd. Granskinga har påvist:

  • manglar ved etablering av operasjonelle grenser på Visund
  • mangelfull sikring og oppfølging av at operasjonelle grenser var mogeleg å etterleve på Visund,
  • mangelfull etterleving av krav, både av personell offshore og på land med ansvar for drift av fleksible stigerøyr,
  • mangelfull oppfølging for å avdekke kvifor krava ikkje vart etterlevd,
  • fråver av aksjonar og tiltak etter at statusrapportar har avdekka at dei fleksible stigerøya har blitt operert utanfor operasjonelle grenser,
  • at det heller ikkje var etablert eit fungerande system for å rapportere inn drift utanom operasjonelle grenser.

Basert på observasjonane over meiner vi det er mangelfull oversikt over lastene som dei fleksible stigerøyra blir utsette for. Dette medfører av ein ikkje kan gjere kontinuerlige integritets- og levetidsvurderingar og avdekke relevante feilmekanismar.

Hjemmel

  • Aktivitetsforskriften § 25 - Bruk av innretninger

    (sist endret: 01.01.2014)
  • Rammeforskriften § 19 - Verifikasjoner

    (sist endret: 01.01.2011)
  • Styringsforskriften § 5 - Barrierer

    (sist endret: 01.01.2015)
  • Styringsforskriften § 21 - Oppfølging

    (sist endret: 01.01.2011)

Styrande dokumentasjon

Beskrivelse

Mangelfull styrande dokumentasjon for drift av 3 lag Coflon fleksible stigerøyr på Visund.

Begrunnelse

Før granskingsaktiviteten i Statoil sine lokalar i Bergen 18.-20. mai spurte Ptil om å få sendt over prosedyrar/rutinar/operasjonelle avgrensingar for fleksible stigerøyr med 3 lag Coflon i Statoil og på Visund. Vi fekk før granskinga oversendt styrande dokumentasjon for sikker drift av 3 lag Coflon fleksible stigerøyr på Visund, WR0719. Gjennom samtalar og presentasjonar vart det opplyst at dette dokumentet ikkje var gjort kjent eller var del av styrande dokumentasjon på Visund før etter hendingar på Njord A og Visund i slutten av mars og tidleg i april 2011. Det var og uklart kva som var status for  dette dokumentet då vi gjennomførte granskinga. Dokumentet var utarbeida i 2006, men trekt tilbake då det ikkje vart vurdert som relevant for Visund. Hendingar med fleksible stigerøyr på Snorre B i 2008 viste at dette var relevant for Visund, men det er gjennom samtalar bekrefta at dette likevel ikkje vart vurdert igjen før hendingar med fleksible stigerøyr på Njord A og Visund den siste tida.

Deler av innhaldet i denne prosedyren fins i fleire prosedyrar som ikkje eintydig seier noko om drift av 3 lag Coflon fleksible stigerøyr. Ingen av dokumenta seier noko om kva ein skal gjere etter drift utanom operasjonelle grenser.

Etter vår vurdering så er dei operasjonelle grensene nedfelt i fleire av Statoil sine dokument for operasjonar knytt til fleksible stigerøyr på Visund, men ingen som er direkte relatert til drift av 3 lag Coflon fleksible stigerøyr.

Hjemmel

  • Aktivitetsforskriften § 20 - Oppstart og drift av innretninger

    (sist endret: 01.01.2011)
  • Aktivitetsforskriften § 24 - Prosedyrer

    (sist endret: 01.01.2011)
  • Styringsforskriften § 13 - Arbeidsprosesser

    (sist endret: 01.01.2011)

Opplæring og kompetanse

Beskrivelse

Mangelfull opplæring av personell offshore og på land med ansvar for drift av fleksible stigerøyr på Visund.

Begrunnelse

Personell offshore som stod for den daglege drifta av dei fleksible stigerøyra på Visund var ikkje fullt ut informerte om eller opplærte til å forstå risikoen ved å operere dei fleksible stigerøyra utover dei operasjonelle grensene. Dette vart bekrefta i samtalar og ved gjennomgang av dokumentasjon, som halvårlege og årlege statusrapportar for fleksible stigerøyr på Visund, som viste fleire driftsavvik. I forbindelse med desse driftsavvika var det ingen formell innrapportering frå offshore til land og etter vurdering av rapportane av personell på land var det heller ikkje teke nokre aksjonar for å få inn denne informasjonen før etter hendinga på Visund 9.4.2011.

Hjemmel

  • Aktivitetsforskriften § 21 - Kompetanse

    (sist endret: 01.01.2023)

    , første ledd

  • Styringsforskriften § 15 - Informasjon

    (sist endret: 01.01.2011)

Velg forbedringspunkt

Ansvar og myndigheit Inspeksjon og vedlikehald av fleksible stigerøyr

Ansvar og myndigheit

Beskrivelse

Uklare ansvarsforhold for drift av 3 lag Coflon fleksible stigerøyr på Visund

Begrunnelse

I granskinga fekk vi forklart korleis ansvar og myndigheit for fleksible stigerøyr er på Visund og det vart gjeve ein eigen presentasjon av korleis drift av fleksible stigerøyr er organisert i Bergen. Drift av fleksible stigerøyr på Visund er organisert i teknisk fagansvar, teknisk systemansvar og operasjonelt systemansvar. Teknisk systemansvar og operasjonelt systemansvar har ikkje utfyllande detaljkunnskap om fleksible stigerøyr og er såleis avhengig av teknisk fagansvarleg.

Statoil sitt styrande dokument FR06 set krav om at uavhengigheit mellom operasjonelt systemansvar og teknisk system- og fagansvar skal vere etablert og at uavhengigheit skal hindre interessekonflikter mellom operasjonelle behov og teknisk integritet. I tillegg er det i følgje forskriftene eit krav om at ansvar og myndigheit skal vere eintydig definert. Vår vurdering er at det er uklart at desse krava er oppfylt for drift av fleksible stigerøyr då operasjonelt systemansvarleg og anleggsintegritet er avhengige av teknisk fagansvarleg sine vurderingar då dei manglar tilstrekkeleg detaljkompetanse om fleksible stigerøyr.

Hjemmel

  • Styringsforskriften § 6 - Styring av helse, miljø og sikkerhet

    (sist endret: 01.01.2011)

Henvisning til annet regelverk

Statoil styrande dokumentasjon, FR06 - Drift, vedlikehold og modifikasjoner

Inspeksjon og vedlikehald av fleksible stigerøyr

Beskrivelse

Mangelfullt system for å avdekke relevante feilmodi for fleksible stigerøyr

Begrunnelse

Kombinasjonen av utforming av anlegg, instrumentering, inspeksjon/vedlikehald gjer det utfordrande å avdekke alle relevante feilmodi og kunne dokumentere og verifisere integriteten til fleksible stigerøyr.

Gjennom samtalar og presentasjonar kom det fram at det ikkje var etablert robuste inspeksjonsprogram/rutinar for å avdekke aktuelle feilmodi for fleksible stigerøyr på Visund. Det vart og bekrefta at problemstillinga og var relevant for Njord A og Snorre B.

Hjemmel

  • Aktivitetsforskriften § 25 - Bruk av innretninger

    (sist endret: 01.01.2014)
  • Aktivitetsforskriften § 47 - Vedlikeholdsprogram

    (sist endret: 01.01.2017)
  • Innretningsforskriften § 17 - Instrumentering for overvåking og registrering

    (sist endret: 01.01.2025)

Vedlegg

  • Granskingsrapport - Statoil - Visund (PDF)

Kontakt oss

  • Kontaktpersoner
  • Søk om innsyn
  • Varsle oss

Hold deg oppdatert

  • Magasiner og publikasjoner
  • Abonner på nyheter
  • Ledige stillinger

Professor Olav Hanssens vei 10
Postboks 599, 4003 Stavanger

Telefon: 51 87 32 00
E-post: postboks@havtil.no 

Faktura ønskes sendt som EHF
Organisasjonsnummer: 
986 174 613

 

Droppsone
Opphavsrett
Personvernerklæring
Tilgjengelighetserklæring

  • Facebook
  • Linkedin
  • Youtube
  • Instagram
Havindustritilsynet © 2025